دوشنبه ۲۹ مرداد ۱۴۰۳ |۱۳ صفر ۱۴۴۶ | Aug 19, 2024
2

حوزه/ رئیس کانون وکلای استان مازندران در نشست تحلیل حقوق رسانه گفت: خبرنگاران و اهالی رسانه به دور از جناح گرایی به تبیین واقعیت‌ها در جامعه بپردازند.

به گزارش خبرگزاری حوزه از ساری، بهرام ولی پور رئیس کانون وکلای استان مازندران، در نشستی که با حضور جمعی از مدیران رسانه و کارشناسان ارشد حقوقی و قضائی در ساری برگزار شد، با اشاره به اینکه خبرنگاران و وکلا، مدافعان بی‌دفاع و مظلوم هستند، اظهار داشت: متأسفانه پس لرزه‌های بعد از بیان واقعیت‌ها مشکلاتی را برای اصحاب رسانه ایجاد می‌کند و امیدواریم بتوانیم موارد و مشکلات این قشر را به حداقل برسانیم.

وی افزود: خبرنگاران و اهالی رسانه در فرایند اطلاع‌رسانی و بیان واقعیت‌های جامعه، مسائل جناحی را کنار گذارند و واقعیت‌ها را حتی اگر به ضرر آنها است، منعکس کنند.

این کارشناس ارشد حقوقی، به قدمت ۱۰۰ ساله کانون وکلا اشاره کرد و یادآور شد: طی چند سال اخیر قوانینی نظیر تسهیل مجوز کسب و کار در مجلس یازدهم صادر شد که تبعاتی داشته است.

وی تصریح کرد: برخی از افراد که نمره قبولی را برای آزمون وکالت کسب کردند میانگین نمره آنها منفی است و درد اصلی برای مردم و جامعه است.

ولی پور، به قانون جهش تولید و دانش بنیان نیز اشاره کرد و ادامه داد: طبق این قانون شرکت‌های دانش بنیان می‌توانند از کارشناسی حقوقی به عنوان نماینده حقوقی در محاکم استفاده کنند.

وی با اشاره تربیت هزار و ۱۰۰ وکیل طی سال‌های قبل، خاطرنشان کرد: اکنون شاهد جذب کارآموزان زیادی هستیم و این افراد به وکلای بیکار تبدیل شدند.

ناصر داغمه چی عضو کانون وکلای مازندران نیز در این نشست با بیان اینکه برخی‌ها دنبال آن هستند تا کانون وکلای اداری و معبری برای کارچاق کنی ایجاد کنند، ابراز کرد: انتظار داریم حقوقدانان مجلس مانع تصویب مصوباتی علیه نهاد وکالت شوند.

وی حق دادرسی عادلانه را در زمره حقوق مردم بیان کرد و گفت: فردی که در تراز وکیل حرفه‌ای نیست و با معدل دو پذیرش می‌شود، تبعاتش برای مردم خواهد بود.

عادل علی پور استاد حقوق کیفری و جرم شناسی نیز در این جلسه با اشاره به اهمیت شغل رسانه، آزادی رسانه و مطبوعات آن را در زمره حقوق ملت دانست و تأکید کرد: تصویری که از جهان داریم را رسانه برای ما ترسیم می‌کنند.

وی از رسانه به عنوان راهبران جامعه یاد کرد و یادآور شد: رسانه و مطبوعات رکن چهارم دموکراسی است و اشکالاتی در حقوق مطبوعات وجود دارد که در اطلاع رسانی درست خلل ایجاد می‌کند.

انتهای پیام. /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha